مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 10:302023-07-29اقتصادي

عملکرد تولید گندم دیم در فارس 5 برابر شده است


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: در سال زراعی جاری، میانگین عملکرد تولید گندم در دیمزارهای این استان نسبت به سال گذشته، - بالغ بر 5پنج برابر شده است.

حمید دبیری شنبه 7 مرداد به خبرنگاران گفت: از مجموع مزارع مختص کاشت گندم در فارس، 283 هزار هکتار آبی و 144 هزار هکتار دیم بوده که امسال میزان تولید گندم در مزارع دیم به 1 میلیون و 300 هزار تُن رسیده است.

معاون سازمان جهادکشاورزی فارس خاطرنشان کرد: میانگین عملکرد مزارع دیم فارس در سال زراعی گذشته 300 کیلوگرم به ازای هر یک هکتار بود که امسال به 1500 کیلوگرم در هکتار رسیده و این معادل با پنج برابر سال گذشته است.

او با بیان اینکه میانگین عملکرد فارس در گندم آبی امسال 4.

5 تن در هکتار بود که نسبت به سال گذشته یک تن اضافه شده است، این میزان را مناسب ارزیابی و اضافه کرد: 950 هزار تن از کل محصول گندم تولیدی به شکل تضمینی خریداری شده که در مقایسه با سال قبل، نشاندهنده 100 درصد افزایش و یک عملکرد بسیار مطلوب است.

دبیری با بیان اینکه فارس با تولید حدود 60 هزارتُن بذرگندم، مقام اول را در کشور دارد، خاطرنشان کرد: در خرید گندم، میزان بذر تولیدی و همچنین بذری که کشاورز برای خودمصرفی تولید می کند، محاسبه نمی شود؛ در نتیجه میزان تولید گندم از خرید تضمینی این محصول، عدد بالاتری را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملکرد تولید گندم دیم در فارس 5 برابر شده است

عملکرد تولید گندم دیم در فارس 5 برابر شده است