مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 12:552023-08-12سياسي

نقش سوخت گیری هوایی در موفقیت جنگنده های ایرانی در دفاع مقدس+فیلم


در جنگ تحمیلی دسترسی به نقاط حساس و حیاتی در اعماق خاک دشمن و انجام حملات هوایی به منابع استراتژیک آن توسط هواپیماهای شکاری به دفعات با انجام سوخت رسانی در هوا ممکن شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، شاید شما از جمله کسانی باشید که تا بحال سوخت گیری هوایی هواپیماهای جنگی که مهم ترین راه افزایش برد یک جنگنده است، را ندیده باشید و به نظرتان کاری عجیب و دشوار بیآید.

 انجام عملیات سوخت گیری در شب یا در هوای طوفانی و رعد و برق، کار بسیار دشواری است که نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس و بعد آن بار ها آن را انجام داده است.

نیروی هوایی ارتش ایران آماده ترین یگان نظامی کشورمان در اولین روز جنگ تحمیلی بود.

این یگان که از اولین ساعت شروع رسمی جنگ هدف بمباران دشمن قرار گرفت، تنها 2 ساعت بعد، اولین واکنش سریع خود را با درهم کوبیدن برخی از مراکز نظامی رژیم بعث انجام داد.

  نقش نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس نیروی هوایی در آغاز تجاوز دشمن به قدری موفق عمل کرد که صادرات نفت رژیم بعثی صدام از روزانه 3 میلیون و نیم بشکه نفت خام به 250 هزار بشکه در روز تقلیل یافته و تا پایان جنگ هیمن قدر ماند.

همچنین نیروی هوایی با بمباران نیروگاه های تولید انرژی الکتریکی عراق، این کشور را مجبور به وارد کردن برق از کشور ترکیه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش سوخت گیری هوایی در موفقیت جنگنده های ایرانی در دفاع مقدس+فیلم

نقش سوخت گیری هوایی در موفقیت جنگنده های ایرانی در دفاع مقدس+فیلم