مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 10:402023-08-18اقتصادي

117 هزار تن گندم در مازندران خریداری شد


مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اعلام اینکه برای نخستین بار یک مرکز در منطقه محروم لارسم هزار جریب به مناطق خرید گندم در استان اضافه شد، - گفت: برای اولین بار خرید بیش از 117 هزار تن گندم درمازندران رقم خورد و امسال بیش از 40 درصد در خرید گندم رشد داشتیم.

عباسعلی وفایی نژاد به مناسبت هفته دولت در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این اداره کل در راستای سیاست و منویات دولت، بخش عمده ای از تامین کالاهای اساسی و استراتژیک استان را به عهده دارد و موضوع تامین گندم، آرد و نان از مباحث محوری است.

وی با بیان اینکه در بحث گندم مازندران به رغم اینکه در بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه اول را در تولید محصولات کشاورزی به خودش اختصاص داده است، افزود: اما به جهت نوع شرایط ساختار زمین های کشاورزی، وارد کننده گندم از 15 استان را در سیاست ها و برنامه های خود دارد.

480 تن گندم مورد نیاز مازندران مدیرکل غله مازندران گفت: نیاز گندم مازندران در بخش نان و صنعت در این زمینه 480 تن است باید از طریق مبادی تولید داخل و واردات انجام شود.

وفایی نژاد با اشاره به خرید تضمینی گندم در مازندران گفت: جهاد کشاورزی مازندران برای توسعه بخش کشاورزی و تامین کالای استراتژیک گندم و تامین ان با رقم حدود 20 درصد رشد از 63 هزار تن برداشت گندم به 83 هزار و 500 تن رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

117 هزار تن گندم در مازندران خریداری شد

117 هزار تن گندم در مازندران خریداری شد