مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 19:002023-08-20اقتصادي

نیاز 70 میلیارد تومانی برای تسویه کامل پروژه خط انتقال آب شرب قوچان


پروژه خط انتقال آب شرب قوچان از سد تبارک تا تصفیه خانه این شهر به طول هشت کیلومتر از سال 99 آغازشده است که برای تسویه کامل این پروژه و بهره برداری نهایی از آن 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

- محمد توزنده جانی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به اینکه توسعه پایدار آب و مدیریت مصرف در شرایط امروز جامعه امری ضروری تلقی می شود، اظهار کرد: پروژه خط انتقال آب شرب قوچان از سد تبارک تا محل تصفیه خانه این شهر از سال 99 به صورت رسمی آغاز به کار کرد تا آب بهداشتی و پایدار را در اختیار مردم قرار دهد.

وی با یادآوری این موضوع که طی سال های اخیر میزان آب دهی چاه های آب در سطح شهر کاهش و با خشک سالی شدید روبرو شده ایم، گفت: تغییرات در الگوی مصرف و سبک زندگی موجب شده تا مصرف آب شرب روزبه روز افزایش پیدا کند بنابراین نیاز است تا منبع جدیدی نسبت به تأمین آب پایدار پیش بینی شود.

مدیر امور منابع آب قوچان با اشاره به اینکه فاصله سد تبارک تا تصفیه خانه آب این شهر 23 کیلومتر طول دارد که هشت کیلومتر از آن تا بند بادخور در بستر رودخانه است، بیان کرد: در این فاصله هشت کیلومتری امکان ورود آلاینده های زیست محیطی و کشاورزی به آب آشامیدنی وجود داشته و شاهد سرقت آب در شبکه کشاورزی بوده ایم بنابراین ایجاد خط انتقال آب موجب پایداری و سالم رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز 70 میلیارد تومانی برای تسویه کامل پروژه خط انتقال آب شرب قوچان

نیاز 70 میلیارد تومانی برای تسویه کامل پروژه خط انتقال آب شرب قوچان