مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 14:052023-07-31سياسي

13 هیئت مذهبی مراسم 100 ساله مسجد ملااسماعیل را برگزار کردند


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری مراسم 100 ساله مسجد ملااسماعیل در سیزدهمین روز از محرم خبر داد و گفت: امروز 13 هیئت مذهبی، این مراسم 100 ساله را برگزار کردند.

- حجت الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مراسم سوم شهدای کربلا در یزد قدمتی حدود 100 سال دارد، اظهار داشت: میزبان اصلی این مراسم روحانیون هستند و 13 هیئت نیز در این مراسم حضور می یابند و به عزاداری می پردازند.

وی عنوان کرد: از صبح امروز 13 هیئت شامل هیئت روحانیون شهرستان یزد، هیئت کارکنان جهاد کشاورزی، پیرغلامان حسینی، حسینی کسنویه، نعیم آباد، خیرآباد، عاشقان ولایت سخوید، نجف آباد، مهدی آباد، چهارمنار، حسن آباد مشیر، گنبدسبز و حضرت علی اصغر (ع) به ترتیب به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

نجیمی یادآور شد: این مراسم تا اذان ظهر ادامه یافت و پس از مراسم عزاداری، عزاداران حسینی به اقامه نماز ظهر و عصر پرداختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه روحانیون بر اساس سنتی قدیمی، میزبانی از عزاداران حسینی در این مراسم را بر عهده دارند، افزود: روحانیون به شیوه های گذشته با قهوه یزدی از عزاداران پذیرایی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 هیئت مذهبی مراسم 100 ساله مسجد ملااسماعیل را برگزار کردند

13 هیئت مذهبی مراسم 100 ساله مسجد ملااسماعیل را برگزار کردند