مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 12:552023-08-19سياسي

کشورهای اسلامی باید حول محور وحدت حرکت کنند


رییس انستیتوی اندیشه اسلامی ترکیه با تأکید بر توسعه روابط فرهنگی، علمی و دینی بین ایران و ترکیه گفت: کشورهای اسلامی باید حول محور وحدت حرکت کنند و از موضع گیری های تنش زا و وحدت ستیز پرهیز کنند.

- رییس انستیتوی اندیشه اسلامی ترکیه با تأکید بر توسعه روابط فرهنگی، علمی و دینی بین ایران و ترکیه گفت: کشورهای اسلامی باید حول محور وحدت حرکت کنند و از موضع گیری های تنش زا و وحدت ستیز پرهیز کنند.

با هم بودن باعث پیشرفت کشورهای اسلامی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید قاسم ناظمی -رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا- با محمت گورمز رییس انستیتوی اندیشه اسلامی و رییس سابق سازمان امور دیانت ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار که بنیامین اورل، از پژوهشگران مهم ترکیه در حوزه اندیشه دینی هم حضور داشت، ناظمی با بیان اینکه عدم شناخت شخصیت ها و محافل علمی و دینی دو کشور از یکدیگر می تواند موجب سوءتفاهم باشد، افزود: ضرورت است مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دو کشور مراودات خود را گسترش دهند و به صورت منظم تولیدات علمی یکدیگر را پیگیری و برای رفع سوء تفاهم ها تلاش کنند.

وی ایران، ترکیه و مصر را سه کشور تعیین کننده در جهان اسلام برشمرد و بر ضرورت همکاری بین نهادهای علمی و فرهنگی این کشورها و دیگر کشورهای جهان اسلام تأکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشورهای اسلامی باید حول محور وحدت حرکت کنند

کشورهای اسلامی باید حول محور وحدت حرکت کنند