مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 11:252023-08-06اقتصادي

کارنامه وسیم منصوری؛ نخستین رییس شیعه بانک مرکزی لبنان


با کنار رفتن ریاض سلامه از ریاست بانک مرکزی لبنان، پس از 30 سال، طبق قانون، معاون اول او، تصدی این پست را برعهده گرفت.

این نخستین بار است که در لبنان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وسیم احمد منصوری از آغاز ماه جاری میلادی، توپ آتشین و سردرگم سیاست پولی نابسامان بانک مرکزی لبنان را از ریاض سلامه ، رییس سابق این نهاد تحویل گرفت که به اتهام اختلاس، پول شویی و مال اندوزی غیرقانونی تحت پیگرد قانونی قرار دارد.

ریاض سلامه سرانجام پس از 30 سال ریاست بانک مرکزی لبنان، روز دوشنبه (اول آگوست) از این پست کنار رفت و در شرایطی کرسی خود را به معاون اولش داد که نظام مالی لبنان در ادامه بحران های اقتصادی تقریبا با فروپاشی شدید روبه رو است و خودش علاوه بر لبنان در کشورهای سوییس، فرانسه و آلمان به اتهام رشوه و پولشویی و فساد مالی محکوم شده است حکم جلب او صادر شده است.

اما وسیم احمد منصوری کیست و چه برنامه ای برای بانک مرکزی لبنان دارد؟ روزنامه العربی الجدید با اشاره به این موضوع درباره رییس جدید بانک مرکزی نوشت: منصوری (51 ساله)، از اهالی شهر جنوبی جنوبی عیترون است و در فضای تحت نفوذ مسلمانان شیعه جنبش امل به رهبری نبیه بری رییس پارلمان، که قبلاً از منصوری به عنوان نماینده قانونی خود استفاده می کرد، بزرگ و تربیت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارنامه وسیم منصوری؛ نخستین رییس شیعه بانک مرکزی لبنان

کارنامه وسیم منصوری؛ نخستین رییس شیعه بانک مرکزی لبنان