مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 16:452023-08-03بين الملل

نروژ به فهرست کشورهای «غیردوست» روسیه اضافه شد


دولت روسیه کشور نروژ را در فهرست کشورهای خارجی قرار داد که علیه سفارتخانه ها و کنسولگری های مسکو، اقدامات «غیردوستانه» انجام می دهند.

- دولت روسیه کشور نروژ را در فهرست کشورهای خارجی قرار داد که علیه سفارتخانه ها و کنسولگری های مسکو، اقدامات غیردوستانه انجام می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از تاس، دولت مسکو در بیانیه ای نروژ را به دلیل اقدامات غیردوستانه علیه سفارتخانه این کشور در اسلو، به فهرست کشورهای غیردوست اضافه کرد.

در بیانیه دولت مسکو آمده است: درباره اتخاذ تدابیر علیه اقدامات غیردوستانه کشورهای خارجی، مطابق فرمان ریاست جمهوری روسیه عمل می کنیم.

این فرمان محدودیت هایی تا سقف ممنوعیت کامل استخدام کارمند تبعه روسیه در سفارتخانه ها، کنسولگری ها، دفاتر نمایندگی و سایر نهادهای دولتی کشورهایی که با روسیه رفتار غیردوستانه دارند را شامل می شود.

در فهرستی که به تایید دولت رسیده است، علاوه بر نام کشورهای غیردوست، تعداد دقیق اتباع روس که دفاتر دیپلماتیک کشورهای غیردوست قادر به استخدام آنها هستند نیز مشخص شده است.

براساس فرمان جدید، نروژ تنها مجاز به استخدام 27 کارمند خواهد بود.

دولت مسکو همچنین یادآور شد که در ماه مه 2021 محدودیت هایی درباره دفاتر دیپلماتیک آمریکا، جمهوری چک و در جولای 2022 نیز چنین محدودیت هایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نروژ به فهرست کشورهای «غیردوست» روسیه اضافه شد

نروژ به فهرست کشورهای «غیردوست» روسیه اضافه شد