مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 15:002023-08-07اقتصادي

کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی اقدامی متناقض با خودکفایی


کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی، گرچه ممکن است در کوتاه مدت از افزایش قیمت محصولات در بازار جلوگیری نماید اما در بلندمدت، به دلیل متضرر شدن کشاورزان داخلی و کنار رفتن آن ها از چرخه تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به دلیل اهمیت تامین امنیت غذایی، نوع نگاه به تعرفه­ های وارداتی محصولات کشاورزی در دنیا متفاوت از تعرفه محصولات غیر کشاورزی است.

مطابق گزارش سازمان تجارت جهانی نرخ تعرفه های وارداتی محصولات کشاورزی در دنیا بالاتر از متوسط تعرفه های وارداتی سایر محصولات است چرا که از یک طرف، دولت ها مصمم هستند نیازهای اساسی و حیاتی خود را در داخل کشور تولید نمایند تا به سایر کشورها وابسته نباشند و از طرف دیگر، سلامت و کیفیت محصولات کشاورزی برای اغلب دولت ها اهمیت زیادی دارد.

بنابراین دولت ها ترجیح می دهند محصولات کشاورزی تحت نظارت کارشناسان خود آن کشور تولید شود تا از این طریق قدرت رقابت برای محصولات تولید داخل را افزایش دهند.

به عنوان مثال نرخ تعرفه وارداتی محصولات کشاورزی در کشورهای آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا و چین به ترتیب برابر با 5.

1، 15.

9، 12.

9 و 15.

22درصد است.

علاوه براین، کشورهای دیگری نیز هستند که تعرفه های بسیار بالایی برای واردات محصولات کشاورزی وضع کرده اند، از جمله کشور ترکیه، سوییس، هن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی اقدامی متناقض با خودکفایی

کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی اقدامی متناقض با خودکفایی