مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 13:352023-08-20اقتصادي

مقابله جهادی با بیابان زایی در مساحتی بیش از سه میلیون هکتار


مدیرکل امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه خسارت ناشی از طوفان های ماسه ای بالغ بر 600 میلیون دلار است، گفت: طرح جهادی 3 میلیون هکتاری مقابله با بیابان زایی در مناطق بحرانی فرسایش بادی با مشارکت وزارت کشور در 12 استان شاخص بیابانی از .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، وحید جعفریان در بازدید از کانون های تولید ریزگرد در قم، با اشاره به اینکه ایران دارای 30 میلیون هکتار مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی است که منشا زمین شناسی و اقلیمی دارند، اظهار کرد: از این مقدار حدود 14 میلیون هکتار به منابع زیست انسانی خسارت وارد می کند که با عنوان کانون های بحرانی فرسایش بادی شناخته می شود.

وی اضافه کرد: هر چند طی نیم قرن گذشته  8.

7 میلیون هکتار از کانون های بحرانی فرسایش بادی تثبیت شده است اما با این حال بیابان زایی و تخریب سرزمین به لحاظ تغییرات اقلیمی از جمله استمرار خشکسالی ها و عوامل انسانی از جمله بهره برداری  بیش از ظرفیت منابع آب، در سنوات اخیر شتاب گرفته است و میزان شدت بیابان زایی در کشور بالغ بر یک میلیون هکتار در سال برآورد گردیده است.

مدیرکل امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از نبود تعادل میان میزان تولید و مصرف آب و فقدان یک برنامه جامع در حوزه مدیریت پایدار منابع آب و خاک و فقدان رویکردهای مبتنی بر ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقابله جهادی با بیابان زایی در مساحتی بیش از سه میلیون هکتار

مقابله جهادی با بیابان زایی در مساحتی بیش از سه میلیون هکتار