مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 10:052023-08-17فرهنگي

مرمت 4 بنای تاریخی در ماسوله/یک اتفاق حقوقی خوب در اصفهان


رفع تصرف ضرابخانه بازار قیصریه، کشف تازه در موزه تاریخ پزشکی، مرمت 4 بنای مشارکتی و نمایش 5 درصد از آثار مخازن موزه های دفینه از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

- خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ در این هفته خبری از اصفهان رسید و اعلام شد که چهارسوی ضرابخانه بازار قیصریه اصفهان پس از 60 سال رفع تصرف شد.

این خبر را مدیر امور حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اعلام کرد و گفت: با توجه به گستردگی مجموعه تاریخی بازار قیصریه اصفهان در طی دهه های گذشته بخش هایی از مشاعات و فضاهای عمومی و تاریخی این مجموعه عظیم با بیش از چهارصد سال قدمت به صورت غیرقانونی به تصرف برخی بازاریان درآمده بود و در این فضاها مبادرت به ایجاد فروشگاه کرده بودند.

امیر قطبی مدیر امور حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: حوزه حقوقی این اداره کل در سال گذشته با تشکیل پرونده های قضایی علیه این افراد تلاش شد تا این فضاهای عمومی را آزادسازی کند.

وی افزود: چهارسوی بزرگ ضرابخانه که به عنوان بزرگ ترین چهارسوی بازار عظیم قیصریه که در روزگار صفوی محل ضرب مسکوکات ایران بود، در چهار نقطه از 60 سال گذشته توسط برخی بازاریان تصرف شده و پس از ایجاد چهار فروشگاه، طی این مدت طولانی نقل و انتق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت 4 بنای تاریخی در ماسوله/یک اتفاق حقوقی خوب در اصفهان

مرمت 4 بنای تاریخی در ماسوله/یک اتفاق حقوقی خوب در اصفهان