مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 19:002023-08-07اقتصادي

بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی بدون برجام و شرکت های عهدشکن غربی


با بهره برداری قریب الوقوع فاز 11 پارس جنوبی، روزانه 15 میلیون متر مکعب گاز برداشت می شود که نشانگر درستی اعتماد به ظرفیت های فنی داخلی و معطل نماندن به وعده های غرب است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها -  کیهان نوشت: رجانیوز در گزارشی عنوان کرده است؛  افتتاح و بهره برداری قریب الوقوع از فاز 11 پارس جنوبی گویای تمام عملکرد مثبت دولت است.

پروژه ای که سالیان سال به دلیل هجوم تحریم های گسترده ایالات متحده عقب مانده بود و برای مسئولین دولت پیشین نیز اهمیتی نداشت.

این موضوع به حدی بود که دولت روحانی نه تنها تلاشی برای پیشرفت این پروژه عظیم گازی نکرد بلکه به گفته وزیر وقت نفت، بیژن زنگنه، بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی در اولویت دولت و وزارت نفت نبوده است.

اکنون اما، با افتتاح این پروژه توسط دولت سیزدهم، طبق اعلام دولت از اواخر مرداد 1402، برداشت روزانه 15 میلیون متر مکعب گاز آغاز خواهد شد.

این موضوع نشان می دهد که این میدان که یکی از مرزی ترین و پیچیده ترین لایه گازی مشترک با قطر است، می تواند بخش عظیمی از گاز کشور را تولید کند.

البته مزایای این میدان گازی تنها افزایش تولید گاز نیست.

افزایش قدرت دیپلماسی در منطقه، ایجاد بستر شغلی و همچنین افزایش صادرات بخش گازی از دیگر مزیت های افتتاح این پروژه به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی بدون برجام و شرکت های عهدشکن غربی

بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی بدون برجام و شرکت های عهدشکن غربی