مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 17:002023-08-01بين الملل

آغاز به کار رسمی راکتور شماره3 یک نیروگاه هسته ای در ایالت جورجیا


یک راکتور جدید در نیروگاه هسته ای ایالت جورجیا در آمریکا وارد عملیات تجاری شد که باتوجه به آن، در حال حاضر 25 درصد از برق مورد نیاز این ایالت از طریق انرژی هسته ای تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ورلد نیوکلیر نیوز، واحد شماره سه نیروگاه هسته ای ووگتل واقع در جنوب شرقی آگوستا (یکی از شهرهای ایالت جورجیا) تولید برق خود را آغاز کرد.

این راکتور در ماه مارس به اولین مرحله عملیاتی رسید، سپس در آوریل به شبکه برق متصل شد و اکنون به طور رسمی برای مصرف کنندگان برق تولید می کند.

کیم گرین، مدیر عامل شرکت جورجیا پاور با اعلام این خبر، آن را یک دستاورد توصیف و تاکید کرد که آغاز به کار این نیروگاه نشان دهنده تعهد شرکت برای ساختن یک آینده قابل اعتماد و انعطاف پذیر در حوزه انرژی است.

بنابر این گزارش، کار بر روی دو واحد راکتور آب تحت فشار Westinghouse AP1000 (PWR) در سایت ووگتل (Vogtle) در سال 2013 آغاز شد و سرانجام پس از هفت سال تاخیر واحد سوم این نیروگاه در حال بهره برداری تجاری است.

راکتور شماره 3 سایت ووگتل که در ایالت جورجیا واقع شده است با خروجی کامل 1100 مگاواتی می تواند برق 500000 خانه و کسب و کار را تامین کند.

انرژی هسته ای اکنون حدود 25 درصد از تولید برق جورجیا را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز به کار رسمی راکتور شماره3 یک نیروگاه هسته ای در ایالت جورجیا

آغاز به کار رسمی راکتور شماره3 یک نیروگاه هسته ای در ایالت جورجیا