مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 09:002023-08-20سياسي

کودتای انکار، کودتای تحریف


مسئولیت تحریف کودتای 28 مرداد برعهده سلطنت طلبان بود که سقوط دولت مصدق را نه نتیجه کودتا، بلکه حاصل قیام ملی مردم می دانستند.

حالا یک مدعی فقه و حقوق از دل ناآرامی های «زن، - فارس پلاس؛ کبری آسوپار در یادداشتی نوشت: آبان 32 وقتی تیمسار حسین آزموده، دادستان ارتش، برای دفاع از پهلوی، محمد مصدق را در دادگاه نظامی به سرپیچی از فرمان عزل خود از طرف شاه متهم کرد، شاید فکرش را هم نمی کرد بیش از هشت دهه بعد، مدعیان آزادی و دموکراسی با همین استدلال از سرنگونی دولت مصدق دفاع کنند.

مسئولیت انکار و تحریف کودتای 28 مرداد برعهده سلطنت طلبان بود که سقوط دولت مصدق را نه نتیجه کودتا، بلکه حاصل قیام ملی مردم می دانستند.

حالا یک مدعی فقه و حقوق که از دل ناآرامی های زن، زندگی، آزادی خود را با توییت های جنجالی به لیدری فضای مجازی و رسانه ای آشوب رساند، همان سخنان سلطنت طلبان را تکرار می کند.

آنچه او از تاریخ نگاشته، همچون نگاشته های فقهی و حقوقی اش عوام پسندانه و با نگاهی به منابع اصلی، آمیخته هایی از درست و غلط و راست و دروغ است.

از سر همین عوام پسندی، پاسخگویی به نوشته های او چندان سخت نیست، اما این آمیختگی چنان شدت و تعمدی در ایجاد گره های کور دارد که باز کردن کلاف سردرگمی که او ساخته ساده نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودتای انکار، کودتای تحریف

کودتای انکار، کودتای تحریف