مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 11:062023-07-25سياسي

عزاداری یوم العباس اهالی عین دو اهواز در گرم ترین روز سال


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز مردم عین دو اهواز ، امروز براساس سنت دیرینه مردم عرب خوزستان  و همزمان با هفتمین روز محرم مناسبت یوم العباس را با باشکوه تر گذشته آنهم در گرم ترین روز سال و در دمای بالای 50 درجه گرامی داشتند.

موکب ها و هیات های عزادار کوی عین دو با شعارها، یزله ها و نوحه های حماسی ، وفاداری ، شهامت،  شجاعت ، بصیرت و جنگاوری قمر بنی هاشم و قهرمان راستین جهاد تبیین نهضت ماندگار کربلا را تکریم و پاس داشتند.

  مراسم عزاداری یوم العباس از جمله جلوه های ویژه فرهنگ عاشورایی مردم عرب خوزستان می باشد که هرساله با برپایی برنامه های گوناگون در محلات مختلف اهواز بویژه عین 2 ، ملاشیه ، آسیه آباد ، حصیر آباد ، لشکرآباد ، کوی علوی ، زرگان و زویه و همچنین شهرستان های مختلف مانند خرمشهر، آبادان ، دشت آزادگان ، هویزه ، ملاثانی ، شعیبیه ، عرب حسن ، شیبان، شوش ، کرخه ، ماهشهر و .

برگزار می شود.

  روز هفتم ماه محرم که به نام یوم العباس شهرت و به حضرت ابوالفضل (ع) تعلق دارد در شهرهای مختلف خوزستان مورد توجه خاصی قرار می گیرد و مردم مراسم های بی شماری را در این روز برگزار می کنند.

اختصاص روز هفتم به حضرت عباس علیه السلام بنا بر روایات به این دلیل است که غم و اندوه حضرت عباس در این روز از مشاهده شدت تشنگی اطفال امام حسین علیه السلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزاداری یوم العباس اهالی عین دو اهواز در گرم ترین روز سال

عزاداری یوم العباس اهالی عین دو اهواز در گرم ترین روز سال