مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 11:502023-07-24اجتماعي

توصیه های هواشناسی کشاورزی در دمای بالای 40 درجه


باغداران انار و پسته برای جلوگیری از آفتاب­سوختگی نسبت به محلول پاشی با سیلیکات پتاسیم یا کائولن اقدام کرده و برای کاهش خسارت در اثر تنش های دمایی، - ایسنا/اصفهان رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: باغداران انار و پسته برای جلوگیری از آفتاب­سوختگی نسبت به محلول پاشی با سیلیکات پتاسیم یا کائولن اقدام کرده و برای کاهش خسارت در اثر تنش های دمایی، از کودهای پتاسه استفاده کنند.

عباس ارغوانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تداوم گرمای بالای 40 درجه و استقرار جوی نسبتاً پایدار در دشت کاشان طی هفت روز آینده است که پدیده غالب آب و هوایی، آسمان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گرد و خاک خواهد بود.

وی افزود: دمای هوا در هفت روز آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت و دمای حداکثر دشت کاشان در این مدت از 43 به 45 درجه سانتیگراد بالای صفر افزایش یافته و دمای حداقل نیز بین 28 تا 29 درجه پیش بینی می شود.

ارغوانی افزود: شرایط آب و هوا در هفته جاری از شامگاه دوشنبه تا روز جمعه بانفوذ توده گرد و خاک، وقوع طوفان لحظه ای و وزش باد شدید و فعال شدن کانون های داخلی، کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

رییس اداره هواشناسی کاشان تصریح کرد: افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های هواشناسی کشاورزی در دمای بالای 40 درجه

توصیه های هواشناسی کشاورزی در دمای بالای 40 درجه