مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 09:002023-07-24بين الملل

اقدامات فوری برای جلوگیری از تکرار اهانت به مقدسات


اقدام مشترک و منسجم کشورهای عربی اسلامی در برخورد با اهانت به مقدسات مسلمانان و قرآن کریم می تواند مانع از تکرار توهین ها و به ویژه مانع از عکس العمل های افراطی فردی و جمعی در بین مسلمانان شود.

- یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: اقدام مشترک و منسجم کشورهای عربی اسلامی در برخورد با اهانت به مقدسات مسلمانان و قرآن کریم می تواند مانع از تکرار توهین ها و به ویژه مانع از عکس العمل های افراطی فردی و جمعی در بین مسلمانان شود.

صباح زنگنه در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تکرار هتک حرمت قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی گفت: اتفاقی که افتاده حاکی از پدیده هایی است که باید به طور عمقی و ریشه ای این مسایل بررسی شود.

این پدیده ترکیب شده از عواملی از جمله مهاجرت از کشورهای منطقه به اروپا، ایجاد فضای اسلام هراسی در اروپا و رشد افراط گرایان یا راست گرایان افراطی در احزاب اروپایی است.

این عوامل مکمل هم هستند و به این شرایط دامن می زنند.

وی ادامه داد: معتقدم اقدامات فوری برای جلوگیری از تکرار این حوادث شامل احضار سفرا، تماس و رایزنی وزیران خارجه و مقامات کشورها با یکدیگر و تعطیلی سفارت خانه ها در سوئد و اخراج سفیران سوئد در کشورهای مسلمان و عربی منطقه ضروری است، اما برای جلوگیری از تکرار این اقدامات به اقدامات همه جانبه ی پرنفوذ از سوی کشوره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات فوری برای جلوگیری از تکرار اهانت به مقدسات

اقدامات فوری برای جلوگیری از تکرار اهانت به مقدسات