مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 20:202023-08-05سياسي

آذربایجان از قدیم در خط مقدم مقاومت در برابر دشمنان ایران بوده است


مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان این که آذربایجان از قدیم در خط مقدم مقاومت در برابر دشمنان ایران بود که از جمله سرداران رشید آن می توان به ستارخان و باقرخان اشاره کرد، - ایسنا/آذربایجان شرقی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان این که آذربایجان از قدیم در خط مقدم مقاومت در برابر دشمنان ایران بود که از جمله سرداران رشید آن می توان به ستارخان و باقرخان اشاره کرد، افزود: ستارخان می گوید که به دستور علمای نجف به تهران حرکت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر ولایتی با ارسال پیامی به همایش ملی ثقه الاسلام در تبریز افزود: شهادت ثقه الاسلام، نشانه بارزی از حضور علما و روحانیت شیعه در مراحل مختلف مبارزه علیه استبداد و سلطه بیگانه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این مبارزه ضد حکومت جور و دخالت بیگانه از زمان مرحوم میرزای شیرازی به صورت آشکار شروع شده بود و تا قبل از آن، معمولا علمای شیعه، مشوق و حامی حکومت هایی بودند که در نزد مردم مقبولیت نسبی داشتند و در مقابل بیگانگان می جنگیدند.

اولین نمونه آن نیز ایستادگی و مقاومت مردم در برابر تجاوز روس در زمان فتحعلی شاه قاجار به فتوای شیخ جعفر نجفی معروف به کاشف الغطاء و 142 نفر دیگر از علما بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان از قدیم در خط مقدم مقاومت در برابر دشمنان ایران بوده است

آذربایجان از قدیم در خط مقدم مقاومت در برابر دشمنان ایران بوده است