مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 06:402023-08-09پزشكي

هیچ وقت با لنز چشمی شنا نکنید/ خطر عفونت قرنیه و کوری


استاد گروه انگل شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نسبت به شنا کردن با لنزهای تماسی هشدار داد و گفت: شنا با لنز طبی یا لنز رنگی به هیچ عنوان درست نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مریم نیتی، با اشاره به انگل های مرتبط با بیماری های چشمی اظهار کرد: در دهه اخیر شاهد افزایش روزافزون موارد ابتلاء هستیم.

وی با بیان اینکه استفاده از استخرهای عمومی، شنا در آب های آلوده احتمال ابتلاء به بیماری های چشمی در افرادی که از لنز استفاده می کنند را به مراتب بیشتر کرده است، ادامه داد: تفاوتی ندارد، هرگز زمانی که از لنزهای تماسی استفاده می کنید چه برای کاربرد اصلاح عیوب انکساری یا برای زیبایی، شنا نکنید و استخر نروید.

نیتی با بیان اینکه نتیجه شنا کردن با لنز، عفونت چشم، سوزش چشم و حتی بیماری های خطرناکی مثل زخم قرنیه است ادامه داد: لنزهای تماسی چشم نباید در مجاورت هیچ آبی، از جمله آب استخر، دریا، آب لوله کشی و آب حمام قرار داشته باشند، به این خاطر که آب بهترین بستر برای انواع ویروس ها و میکروب های خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه کراتیت آکانتامبا یا عفونت قرنیه آکانتامبا (میکروارگانیسم های تک سلولی) با پوشیدن لنز هنگام شنا ارتباط مستقیم دارد، تاکید کرد: این زخم عفونی می تواند موجب کوری همیشگی فرد یا تخریب بافت قرنیه شود و اگر به موقع درمان ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ وقت با لنز چشمی شنا نکنید/ خطر عفونت قرنیه و کوری

هیچ وقت با لنز چشمی شنا نکنید/ خطر عفونت قرنیه و کوری