مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 13:202023-07-28سياسي

نمایش شکوه و عظمت کربلا در شبیه خوانی های اردبیل


شبیه خوانی یکی از سنت های دیرین در استان اردبیل بوده و همزمان با عاشورای حسینی، دلداگان اباعبدالله الحسین در استان اردبیل عظمت و شکوه کربلا را در شبیه خوانی های خود به نمایش می گذارند.

- به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیین شبیه خوانی در روز عاشورا به رسم دیرین و چندین صد ساله در مناطق شهری و روستایی استان اردبیل توسط محبان و عاشقان اباعبدالله الحسین در جای جای استان اردبیل برگزار می شود.

این آیین که سابقه دیرینه در اردبیل دارد با شور و حال خاص همراه با تعزیه و نوحه های غمناک برگزار می شود تا محبان حسینی با مشاهده صحنه هایی که حکایت از مبارزه حق و باطل و جنگ تن به تن یاران امام حسین (ع) در جبهه حق با لشکریان یزید داشتند به خوبی نمود پیدا کند.

  آیین دیرین شبیه خوانی در سال های متمادی سینه به سینه به از نسلی به نسل دیگر بازگو شده و حکایت از علاقه مندی مردم این دیار به نهضت خونین حسینی و عزت و عظمت برگرفته از مکتب آل الله دارد.

در این آیین که همراه به شخصیت پردازی امام حسین (ع) اغلب با چهره های غیر قابل مشاهده و پوشیده شده، حضرت امام سجاد (ع)، حضرت زینب (س)، حضرت قاسم (ع)، حضرت عباس (ع)،حضرت رقیه (س)، حضرت علی اصغر (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و حر بن یزید ریاحی همراه است، شخصیت های محوری آیین شبیه خوانی در قالب مکالمه هایی متفاوت سعی می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش شکوه و عظمت کربلا در شبیه خوانی های اردبیل

نمایش شکوه و عظمت کربلا در شبیه خوانی های اردبیل