مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 13:452023-07-25بين الملل

فرصت های ایران در سازمان همکاری شانگهای


ایران در چهارم جولای 2023 در جریان اجلاس مجازی سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) به میزبانی هند رسماً به عضویت کامل این سازمان درآمد.

- ایران در چهارم جولای 2023 در جریان اجلاس مجازی سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) به میزبانی هند رسماً به عضویت کامل این سازمان درآمد.

عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، نخستین تجربه جمهوری اسلامی در الحاق به یک سازمان منطقه ای با ماهیت دفاعی – امنیتی پس از خروج از پیمان سنتو در سال 1979 میلادی است.

این تحول، پیامدهای مهمی را در حوزه های مختلف به دنبال خواهد داشت که یکی از مهم ترین آنها، تاثیرگذاری بر ترتیبات امنیتی منطقه آسیای مرکزی خواهد بود.

معصومه محمدی، کارشناس مسائل بین الملل در یادداشتی برای ایسنا نوشته است: براساس گزارش شورای روابط خارجی اروپا، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای به نوعی این کشور را در برابر رویارویی ها در شورای امنیت بر سر مذاکرات هسته ای بیمه می کند.

ایران می تواند روی روسیه و چین برای ناکام گذاشتن تلاش ها جهت وضع تحریم های جدید سازمان ملل حساب کند .

به اذعان کارشناسان و تحلیلگران داخلی و خارجی، پیوستن جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای، ظرفیت عظیم و استثنایی را برای مقابله با تحریم های ظالمانه بلوک غرب و همچنین توسعه مناسبات تج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت های ایران در سازمان همکاری شانگهای

فرصت های ایران در سازمان همکاری شانگهای