مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 15:202023-08-05اقتصادي

98 درصد اوراق منتشره در دولت سیزدهم برای تسویه بدهی دولت قبل بود


کل رقم انتشار اوراق از ابتدای دولت سیزدهم تا ابتدای مرداد امسال 306 همت بوده که بالغ بر 300 همت از این اوراق (معادل 98 درصد) برای تسویه و پرداخت اوراق منتشر شده است.

- سازمان برنامه اعلام کرد: کل رقم انتشار اوراق از ابتدای دولت سیزدهم تا ابتدای مرداد امسال 306 همت بوده که بالغ بر 300 همت از این اوراق (معادل 98 درصد) برای تسویه و پرداخت اوراق منتشر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در روزهای اخیر، اظهارنظری از محمدباقر نوبخت ، رییس اسبق سازمان برنامه و بودجه کشور در دولت های یازدهم و دوازدهم، در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه مبلغ 311.

5 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی در مدت کمتر از دو سال توسط دولت سیزدهم انتشار یافته است که بر اساس ادعای ایشان، این میزان انتشار اوراق توسط دولت سیزدهم در مدت یادشده از میزان اوراق منتشر شده طی هشت سال فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم، بیشتر بوده است.

در پاسخ به این اظهارنظر، شایان ذکر است که حجم انتشار اوراق مالی در دولت های یازدهم و دوازدهم برابر 530 هزار میلیارد تومان بوده و این رقم در دولت سیزدهم برابر 306 هزار میلیارد تومان بوده است.

از این رو ادعای مطرح شده مبنی بر فزونی میزان انتشار اوراق در دولت سیزدهم در مقایسه با هشت سال مدیریت دولت یازدهم و دوازدهم، معتبر نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

98 درصد اوراق منتشره در دولت سیزدهم برای تسویه بدهی دولت قبل بود

98 درصد اوراق منتشره در دولت سیزدهم برای تسویه بدهی دولت قبل بود