مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 10:102023-08-13اقتصادي

خطر انقراض 150 گونه گیاهی در استان یزد


کارشناس اداره امور مرتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از در معرض انقراض قرار گرفتن 150 گونه گیاهی در این اسان به دنبال خشکسالی و مداخلات انسانی خبر داد.

- ایسنا/یزد کارشناس اداره امور مرتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از در معرض انقراض قرار گرفتن 150 گونه گیاهی در این اسان به دنبال خشکسالی و مداخلات انسانی خبر داد.

محمدرضا احمدی در گفت وگو با ایسنا ضمن اشاره به وجود 4.

4 میلیون هکتار مراتع در استان یزد، گفت: این مراتع حدود 60 درصد از مساحت استان را به خود اختصاص می دهند ولی با وجود این که جزو مراتع متوسط تا ضعیف ارزیابی می شوند ولی از نظر تنوع گونه ای اهمیت بالایی دارند.

وی با اشاره به این که گونه های گیاهی موجود در مراتع استان شامل 833 تا 900 گونه هستند، افزود: تقریباً 10 درصد از کل گونه های گیاهی موجود در ایران در مراتع استان یزد رویش دارند.

کارشناس اداره امور مرتع استان افزود: از این تعداد حدود 200 گونه گیاهی دارای اهمیت دارویی و صنعتی است که برخی از آن ها مثل آویشن، تدرو، اسفند، زیره سیاه، اشترک و آنغوزه برای عموم مردم آشناست.

احمدی با بیان این که حدود 150 گونه گیاهی استان در معرض انقراض قرار دارند، در خصوص علت انقراض این گونه های گیاهی در استان گفت: عواملی همچون تغییر اقلیم و خشکسالی، فعالیت های معدنی، فعالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر انقراض 150 گونه گیاهی در استان یزد

خطر انقراض 150 گونه گیاهی در استان یزد