مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 10:152023-08-07سياسي

باید به وضعیت اتباع خارجی در کشورمان رسیدگی شود


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اتباع خارجی جمعیت چند میلیونی را در کشور ما تشکیل می دهند که به حال خود رها هستند و باید به وضعیت آنان رسیدگی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 16 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، اظهار داشت: نزدیک به 5 ماه است که طرح مربوط به اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی بلاتکلیف مانده و انتظار می رود هر چه سریع تر این موضوع در مجلس تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: همچنین طرح یک فوریتی درباره آزمون سراسری مدت هاست در مجلس آماده شده است، اما به آن رسیدگی نمی شود که انتظار می رود هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی، دادن امتیاز شرکت ها و مؤسسات در امور صنعتی، معدنی و خدماتی به افراد خارجی ممنوع است اما اکنون شاهدیم اتباع خارجی که جمعیت چند میلیونی در کشورمان هستند به حال خود رها هستند و لازم است فکری در این زمینه شود.

قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: موضوع ساماندهی اتباع بحث مهمی است و لایحه ای در مجلس وجود دارد که به دلیل ناهماهنگی ها پیش نرفته است.

در شورای عالی امنیت ملی 6 دستگاه مسئول رسیدگی به این موضوع شدند تا اساسنامه آن را تشکیل داده و کار انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید به وضعیت اتباع خارجی در کشورمان رسیدگی شود

باید به وضعیت اتباع خارجی در کشورمان رسیدگی شود