مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 19:152023-08-02اقتصادي

توصیه های مهم جهاد کشاورزی گلستان به کشاورزان در روزهای گرم سال


رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ضمن تاکید بر مدیریت مصرف آب، توصیه کرد: کشاورزان آبیاری را صبح زود یا غروب انجام دهند تا آب کمتری بخار شود.

- ایسنا/گلستان رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ضمن تاکید بر مدیریت مصرف آب، توصیه کرد: کشاورزان آبیاری را صبح زود یا غروب انجام دهند تا آب کمتری بخار شود.

محمد برزعلی عصر چهارشنبه 11 مرداد ماه در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تأکید بر مدیریت مصرف آب در روزهای گرم سال، اظهار کرد: استفاده از نوارهای تیپ، در مزارع کشاورزی و باغات استان گلستان، کمک زیادی به کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی خواهد کرد.

وی آبیاری دوره ای در زراعت برنج و اصلاح الگوی مصرف آب کشاورزی را یکی از روش های تأثیرگذار در صرفه جویی مصرف آب برشمرد و افزود: کشاورزان و باغداران گلستانی در آبیاری مزارع و باغات خود در حد امکان به آبیاری با استفاده از آب های سطحی بسنده کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ادامه داد: کشاورزان و باغداران استان، زمان آبیاری مزارع و باغات میوه را به صبح زود یا غروب که دمای هوا پایین تر است، موکول کنند تا آب کمتری بخار شود.

معاون مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان نیز در گفتگو با خبرنگاران از احتمال ریزش میوه باغات خبر داد و به باغداران توصیه کرد: برای پیشگیری، از ریزمغذی ها استفاده استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های مهم جهاد کشاورزی گلستان به کشاورزان در روزهای گرم سال

توصیه های مهم جهاد کشاورزی گلستان به کشاورزان در روزهای گرم سال