مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 17:052023-08-08سياسي

یک پژوهشگر تاریخ: بازار تهران در معرفی نهضت امام خمینی(ره) نقش بزرگی داشت


بازار تهران در بسیج توده ای انقلاب خیلی تأثیر داشت.

یکی از گروه هایی که موجب شد امام در سطح جامعه شناخته شوند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، نشست بررسی و معرفی کتاب بازار تهران، تحولات سیاسی و انقلابی با حضور حجج اسلام مصطفی پورمحمدی و سیدحمید روحانی، عزت شاهی، احمد کریمی اصفهانی، جواد اسلامی، محمدجواد امانی، اسدالله جولایی، فضل الله فرخ، اکبر صالحی، مصطفی بهارلویی و.

در مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار شد.

بازار، نهاد مدنی موثر در تاریخ معاصر ایران مصطفی پور محمدی رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ابتدا گفت: بازار همیشه به عنوان یک نهاد مؤثر مدنی در تاریخ معاصر ایران نقش تعیین کننده ای داشته است.

با نگاهی به تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران خواهیم دید که بازاریان، علما، فرهیختگان و اهالی اصناف به عنوان طبقه قدرتمند متوسط با هماهنگی های خود در بسیاری از مواقع اثرگذاری های شگرفی داشتند.

بازار در ایران، به خوبی به کسانی که پز جامعه مدنی را می دهند نشان می دهد که جامعه ما تا چه حد تأثیرپذیر از بازار و این نهادهای مدنی و قشر متوسط است.

وی افزود: جا داشت در این باره کاری مستند و علمی صورت بگیرد که کتاب بازار تهران، تحولات سیاسی و اجتماعی به قلم آقای مهدی قزل ایاق، به عنوان یک اثر مرجع، با استناد به مدارک و اسناد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک پژوهشگر تاریخ: بازار تهران در معرفی نهضت امام خمینی(ره) نقش بزرگی داشت

یک پژوهشگر تاریخ: بازار تهران در معرفی نهضت امام خمینی(ره) نقش بزرگی داشت