مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 01:052023-08-18سياسي

انصاریان: جوانان به جای افراد خالی از معنویت، حضرت عباس(ع) را الگو بگیرند+فیلم


چقدر عالی است که جوان ها به جای الگوگرفتن از افراد خارجی و داخلی هایی که خیلی مایه های الهی و معنوی ندارند، قمربنی هاشم(ع) را که جوان بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم در سخنرانی به مناسبت ماه محرم برای شناخت بهتر امام حسین(ع) به موضوع   ارزیابی شخصیت قمربنی هاشم (ع) در کلام معصومین (ع)  پرداخت.

شخصیت عظمای قمربنی هاشم(ع) در نظر زین العابدین(ع) وی در این خصوص اظهارداشت: ایشان حدود 34-35 سالگی به شهادت رسید و انسان شگفت زده می شود که یک نفر در 34 سال سن، یعنی در وقت محدودی به کجا رسید و چه عظمت و شخصیتی پیدا کرد! وجود مبارک حضرت زین العابدین(ع) که خودشان از دوسالگی با قمربنی هاشم(ع) زندگی کرده اند تا روز عاشورا، چون به شخصیت عموی بزرگوارشان آگاه بودند، درباره قمربنی هاشم(ع) می فرمایند: کانَ عَمّی العَبّاسُ بنُ عَلِیٍّ نافِذَ البَصیرَهِ عموی من در روشن بینی نسبت به همه حقایق، یک روشن بینی نافذی داشت؛ یعنی او می توانست عمق همه حقایق را با چشم سر و چشم دل مشاهده کند.

دین و ایمانی استوار انصاریان ادامه داد: ایشان می فرماید: صٌلبَ الإِیمانِ دین و ایمان عموی من، استوار و غیرقابل تغییر بود؛ نه حوادث شیرین، نه حوادث تلخ، نه مصائب و نه سختی ها، بر ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انصاریان: جوانان به جای افراد خالی از معنویت، حضرت عباس(ع) را الگو بگیرند+فیلم

انصاریان: جوانان به جای افراد خالی از معنویت، حضرت عباس(ع) را الگو بگیرند+فیلم