مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 08:452023-08-09اجتماعي

نگهداری بیش از 6هزار نمونه در موزه جانورشناسی موسسه گیاه پزشکی


عضو هیات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در بخش جانورشناسی مرکز تحقیقات گیاه پزشکی کشور 6 هزار و 500 نمونه جانور خشک شده نگهداری می شود که شامل 480 گونه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پنجمین تور رسانه ای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

بازدید از موزه های پرندگان، جانوران و حشرات در کنار انواع گیاهان بومی و غیربومی حاکی از قدمت مطالعات بخش کشاورزی در کشور دارد.

در موزه جانورشناسی مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور عنوان شد، تحقیقات و جمع آوری نمونه های پرندگان و جوندگان از دهه 20 در ایران آغاز شده است.

دو سال بعد از تأسیس مؤسسه در سال 1322 خورشیدی بخش تحقیقات جانورشناسی کشاورزی در انستیتوی بررسی آفات و بیماری های گیاهی سابق و مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور فعلی فعالیت خود را آغاز کرد.

پژوهش در زمینه تعیین تنوع زیستی در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی جانوران ایران و نیز کشف علل و مکانیسم زیان رساندن برخی از جانوران به محصولات کشاورزی، بررسی روش های بهره برداری از گونه های مفید در کنترل زیستی آفات جانوری، بررسی جانوران قرنطینه و ردیابی بیوتروریسم، راستی آزمایی سموم جدید و کم خطر با لحاظ کردن روش های سازگار با محیط زیست و در نهایت ارائه دستورالعمل های ترویجی، پیشگیرانه و اثربخش، از شاخص ترین اهداف و وظایف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهداری بیش از 6هزار نمونه در موزه جانورشناسی موسسه گیاه پزشکی

نگهداری بیش از 6هزار نمونه در موزه جانورشناسی موسسه گیاه پزشکی