مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 11:252023-07-29بين الملل

واکنش شتابزده لهستان به تحرکات واگنر؛ ظرفیت ارتش دوبرابر شد!


وزیر دفاع لهستان اعلام کرد که در واکنش به استقرار نیروهای ارتش خصوصی «واگنر» در بلاروس، ظرفیت ارتش ورشو را دوبرابر می کند.

- وزیر دفاع لهستان اعلام کرد که در واکنش به استقرار نیروهای ارتش خصوصی واگنر در بلاروس، ظرفیت ارتش ورشو را دوبرابر می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ماریوش بلاشاک، وزیر دفاع لهستان با اشاره به استقرار نیروهای گروه واگنر در بلاروس، تاکید کرد که لهستان ظرفیت ارتش این کشور را دوبرابر کرده و آن را از سه به 6 یگان افزایش خواهد داد.

بلاشاک گفت که او پیش تر سندی را امضا کرده که براساس آن شمار نیروهای تمام وقت ارتش لهستان از 172 هزار نفر به 300 هزار نفر افزایش می یابد و در ادامه نیز یادآور شد که دولت ورشو، به طور مستمر در حال اجرای این هدفگذاری است.

وی اضافه کرد که ورشو همچنین در نظر دارد تا هزینه دفاعی خود را به 4 درصد تولید ناخالص داخلی لهستان افزایش دهد.

به گفته وی، علاوه بر یگان های جدید، یک یگان ذخیره نیز به زودی ایجاد خواهد شد و دولت لهستان نیز در حال کار روی احیای واحدهای نظامی است که در دوران ریاست جمهوری دونالد تاسک، رییس جمهور سابق این کشور منحل شده بودند.

بلاشاک گفته است که ورشو همچنین با حصارکشی در مرز لهستان با بلاروس، در حال تقویت مرز خود بوده و همچنین با استقرار انواع دستگاه های الک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش شتابزده لهستان به تحرکات واگنر؛ ظرفیت ارتش دوبرابر شد!

واکنش شتابزده لهستان به تحرکات واگنر؛ ظرفیت ارتش دوبرابر شد!