مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 15:552023-08-22اقتصادي

روند کاهشی تورم ادامه دار است/ بانک مرکزی اقتدار خود را در مقابل چاپ پول حفظ کند


حجت اله فرزانی کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در خصوص الزامات دستیابی به ثبات و کاهش نرخ تورم گفت: - کارشناس و تحلیلگر اقتصادی گفت: ادامه روند کاهشی تورم در نیمه دوم سال منوط به عدم استقراض دولت از بانک مرکزی یا چاپ پول است.

حجت اله فرزانی کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در خصوص الزامات دستیابی به ثبات و کاهش نرخ تورم گفت: با بهبود شاخص های اقتصادی طی چند ماه گذشته به نظر می رسد می توان نوید تثبیت اقتصادی و ارزی را در ماه های آینده داد به گونه ای که انتظار می رود رشد تورم طی سال آینده کنترل شود اما این موضوع بدین معنا نیست که اساسا تورمی نداشته باشیم بلکه از شرایطی که از دهه نود در اقتصاد ایران بوجود آمده بود خارج می شویم.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: کنترل نرخ رشد تورم در سال آینده بدین معناست که اگر تا پیش از این نرخ تورم 50 درصدی را تحمل کردیم و در حال حاضر با سیاست های اتخاذ شده از سوی بانک مرکزی و دولت نرخ تورم به اعدادی مانند 40 یا 37 درصد رسیده، پس ارقام پایین تر از این هم در دسترس است .

وی بیان کرد: در شرایط فعلی اقتصاد ایران به دلیل وجود چالش های ریشه دار و مزمن نمی توان ادعا کرد که حتی با فرض وجود ایجاد کامل تثبیت اقتصادی تورم تک رقمی شود،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند کاهشی تورم ادامه دار است/ بانک مرکزی اقتدار خود را در مقابل چاپ پول حفظ کند

روند کاهشی تورم ادامه دار است/ بانک مرکزی اقتدار خود را در مقابل چاپ پول حفظ کند