مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 11:252023-07-28بين الملل

تلاش ناموفق آمریکا برای عادی سازی روابط ریاض-تل آویو


خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی سفر اخیر مشاور امنیت ملی آمریکا به عربستان را با هدف متقاعدکردن ریاض برای عادی سازی با تل آویو توصیف کرده و نوشت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز جمعه، 28جولای گزارش داد که جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا، مشاور ارشد خود را برای گفت وگو با محمد بن سلمان ، ولی عهد عربستان درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به ریاض فرستاده است.

طبق گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم ، این خبرگزاری به نقل از یکی از مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید که از افشای هویت خود امتناع کرده است، نوشت: جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی آمریکا و بن سلمان درباره مسیر احتمالی عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و اسراییل گفت وگو کرده اند.

کاخ سفید در بیانیه ای کوتاه درباره این سفر اعلام کرده بود که سالیوان روز پنجشنبه برای گفت وگو با ولی عهد و دیگر مقامات سعودی وارد جده شد.

این گفت وگوها طیف گسترده ای از موضوعات درباره ابتکاراتی جهت ترویج چشم انداز مشترک صلح آمیز برای خاورمیانه ای، امن، مرفه و با ثبات را شامل شده است.

طبق این گزارش کاخ سفید، موضوع دیگر مورد بحث سالیوان و بن سلمان، تلاش برای یافتن پایانی دائمی به درگیری چند ساله بین سعودی ها و حوثی های متحد ایران در یمن بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش ناموفق آمریکا برای عادی سازی روابط ریاض-تل آویو

تلاش ناموفق آمریکا برای عادی سازی روابط ریاض-تل آویو