مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 16:302023-08-02اقتصادي

این یک شاهکار است؛ دلار 28500 هم برای واردات غذای مرغ، هم برای واردات خود مرغ!


پرواز قیمت مرغ در حالی است که هم برای نهاد های دامی و هم برای گوشت مرغ، ارز دولتی تخصیص و تامین می شود، اما آن گونه که پورابراهیمی گفته است: اگر حتی مرغ با قیمت آزاد هم به کشور وارد می شد حتی به نرخ 90 یا 100 هزار تومان هم نمی رسید! - ؛ در حالی که چند ماهی است بازار گوشت و مرغ به شکل عجیبی آشفته شده است و مردم هر روز با قیمت های جدیدی مواجه می شوند، دولت برای آرام کردن بازار، دست به دامان دلار رانتی شده است.

به گونه ای که تلاش کرده است با واردات نهاد های دامی همچون ذرت و کنجاله سویا، به داد مرغداران برسد و غذای مرغ ها را با دلار 28500 وارد کشور کند تا بلکه مرحمی برای گرانی های تولیدکننده باشد.

سیاستی که در گذشته نیز با دلار 4200 اجرا شده بود و در بسیاری از مواقع شاهد به بیراه رفتن این نهاد ها و رسیدن به بازار آزاد و در نهایت فروش به دامدار و مرغدار به بهای گزافی منجر شده بود.

حال دولت و وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته که بانک مرکزی دلار 28500 تومانی را برای واردات کالا های اساسی و نهاده های دامی در دستور کار قرار داد، واردات نهاده ها را نیز به شکل سابق ادامه دادند البته با نرخ 28500 به جای 4200.

به گونه ای که آمار چهار ماهه ابتدایی امسال نشان می دهد که 4.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این یک شاهکار است؛ دلار 28500 هم برای واردات غذای مرغ، هم برای واردات خود مرغ!

این یک شاهکار است؛ دلار 28500 هم برای واردات غذای مرغ، هم برای واردات خود مرغ!