مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 14:052023-08-08بين الملل

بازی خطرناک ایالات متحده در خلیج فارس


اساساً تشدید حضور نظامی و عملیات نظامی ایالات متحده در منطقه خلیج فارس مستقیماً با روند خوشایند اخیر به سمت کاهش تنش در آن منطقه مخالف است.

- آخرین باری که ایالات متحده تسلیحات و پرسنل نظامی آماده جنگ را بر روی کشتی های تجاری اقیانوس پیما مستقر کرد در طول جنگ های جهانی قرن بیستم بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، رسپانسیبل استیت کرافت نوشت: در جنگ جهانی دوم، نیروی دریایی ایالات متحده یک گارد مسلح را سازماندهی کرد که در کشتی های تجاری خدمت می کرد.

صدها نفر از این کشتی های تجاری علیرغم حضور نیروی دریایی آنها در کشتی غرق شدند و حدود 2000 نفر از اعضای گارد مسلح جان باختند.

از آن زمان تاکنون، نزدیک ترین چیزی که ایالات متحده به ترتیبات مشابهی دست یافته، اسکورت نفتکش های کویتی در مرحله جنگ نفت کش ها جنگ ایران و عراق در دهه 1980 بوده است.

در آن ماجرا نیز ایالات متحده تا آنجا پیش نرفت که پرسنل نظامی خود را در کشتی های تجاری مستقر کند، اگرچه تانکرها به عنوان یک امتیاز قانونی برای همراهی با کشتی های جنگی نیروی دریایی ایالات متحده نامگذاری شدند.

این عملیات فقط یک موفقیت جزیی بود که اگرچه برخی از حملات شناورهای سطحی را مهار کرد، اما ایران در همان مقطع هم توانست از طریق استفاده از مین خساراتی وارد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی خطرناک ایالات متحده در خلیج فارس

بازی خطرناک ایالات متحده در خلیج فارس