مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 23:152023-08-05اقتصادي

مطالعه سالانه 500 هزار برگه پرونده توسط قضات یزدی


هر قاضی به طور میانگین باید سالانه بیش از 500 هزار برگه پرونده مطالعه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاریفارس از یزد، به نقل از روابط عمومی دادگستری، غلامعلی دهشیری از ورود بیش از 261 هزار پرونده در یک سال اخیر به دادگستری استان یزد خبر داد و اظهار کرد: در یک سال گذشته افزایش 10 درصدی ورود پرونده به دادگستری رقم خورده که با این احتساب، به هر نفر مقام قضایی در سال، هزار و 458 فقره پرونده می رسد.

وی افزود: این تعداد پرونده یعنی به طور میانگین هر قاضی در سال باید بیش از 500 هزار برگه پرونده مطالعه کند که متوسط تورق و مطالعه پرونده در هر روز برای یک مقام قضایی در استان یزد، حدود هزار 400 صفحه محسوب می شود.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به دریافت 53 درصدی خدمات تأمین اجتماعی توسط افراد غیر بومی در اردکان، تصریح کرد: جمعیت مهاجر در اردکان همراه با اختلاط فرهنگ ها و قومیت ها، زمینه ساز برخی جرائم و آسیب های اجتماعی زیادی در این شهرستان بوده که نیاز به مدیریت موضوع و تأمین زیرساخت های لازم دارد.

دهشیری گفت: نمی توان با رسیدگی صِرف به پرونده های قضایی، بر جرائم و آسیب های اجتماعی شهرستان فائق آمد بلکه باید با استفاده از شورا های مختلف و نخبگان و فرهیختگان و صاحب نظران تلاش کرد تا پیشگیری از وقوع جرم به صورت حرفه ای و عملیاتی انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعه سالانه 500 هزار برگه پرونده توسط قضات یزدی

مطالعه سالانه 500 هزار برگه پرونده توسط قضات یزدی