مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 12:552023-08-19اقتصادي

فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار 2 درصد شد/ فروش قسطی خودرو؟


دیروز در خبری اعلام شد که بسیاری از متقاضیان سامانه یکپارچه فروش خودرو انصراف داده اند که به اعتقاد رییس اتحادیه فروشندگان خودرو، علت این امر کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش خودرو اواخر فصل بهار سال جاری برگزار شد که طبق آمار غیررسمی بالای 2 میلیون نفر در این سامانه ثبت نام کردند و بنا به برنامه و ظرفیت تولید خودروسازان، نوبت تحویل برخی از متقاضیان به سال آینده موکول شد.

با این حال طبق جدیدترین آماری که مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو ارائه کرده حدود 10 درصد از متقاضیان خرید خودروهای مونتاژی نسبت به پرداخت وجه خرید خودرو اقدام کرده اند؛ یعنی 90 درصد از متقاضیان از خرید خودرو منصرف شده اند.

از سویی دیگر طبق همین آمار، برای یکی از خودروسازان دولتی نیز از 210 هزار نفری که در سامانه ثبت نام کرده بودند فقط 140 هزار نفر اقدام به تکمیل وجه کرده اند.

متقاضیان چرا انصراف می دهند؟ سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران به مهر گفت: تقریباً از حدود سه ماه پیش رکود بازار شروع شده و همچنان ادامه دارد.

در این مدت نوسانات جزیی در قیمت ارز داشتیم که این نوسانات خود را در قیمت خودرو هم نشان داد و 5 درصدی قیمت خودرو بالا رفت اما باز هم همزمان با ورود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار 2 درصد شد/ فروش قسطی خودرو؟

فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار 2 درصد شد/ فروش قسطی خودرو؟