مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 14:002023-07-26اقتصادي

قیمت لوازم خانگی به دلیل رکود، کاهش یافت/ تورم همچنان افزایشی


بررسی بازار لوازم خانگی حکایت از کاهش قیمت بخشی از محصولات دارد اما نکته مهم این است که این کاهش قیمت از سوی تولیدکنندگان نیست بلکه کسبه به دلیل رکود، - کالاها را ارزان تر می فروشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یکی از اهدافی که طی سنوات گذشته به ویژه از سال 97 به این سو در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته افزایش تولید لوازم خانگی داخلی است؛ نتیجه این اقدامات نیز تا حدودی مثبت بوده و تولید لوازم خانگی اگرچه با سختی اما نسبت به سال های قبل افزایش یافته است.

به گونه ای که سال گذشته شاهد رشد 24 درصدی تولید لوازم خانگی بودیم.

اما نکته ای که به نظر می رسد سیاست گذاران توجهی به آن ندارند و یا فراموش کرده اند، موضوع خرید لوازم خانگی تولید شده است؛ بر همین اساس نیز بررسی بازار نشان می دهد که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و بالا بودن قیمت لوازم خانگی نسبت به درآمد عموم مردم، بازار این کالا در رکود به سر می برد.

همین رکود موجب شده که فروشندگان کالاها را با قیمت ارزان تری بفروشند و یا اینکه در قالب فروش قسطی اقدام به عرضه کالاهای خود کنند.

وضعیت خرید و فروش در بازار لوازم خانگی به شکلی رقم خورده که اکبر پازوکی رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران می گوید: کارخانه ها قیمت لوازم خانگی را ارزان نکردند؛ بلکه این کسبه هستند که ارزان می فروشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت لوازم خانگی به دلیل رکود، کاهش یافت/ تورم همچنان افزایشی

قیمت لوازم خانگی به دلیل رکود، کاهش یافت/ تورم همچنان افزایشی