مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 12:112023-07-25پزشكي

استفاده از سیگارهای الکترونیک برای ترک سیگار توصیه نمی شود


رییس گروه پیشگیری و کاهش آسیب اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مطالعات درباره اثربخشی سیگارهای الکترونیک قطعی نیست و استفاده از سیگارهای الکترونیک به عنوان یک روش موثر و ایمن برای ترک توصیه نمی شود، - ایسنا/خراسان رضوی رییس گروه پیشگیری و کاهش آسیب اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مطالعات درباره اثربخشی سیگارهای الکترونیک قطعی نیست و استفاده از سیگارهای الکترونیک به عنوان یک روش موثر و ایمن برای ترک توصیه نمی شود، بلکه به جای آن مداخلات استاندارد ترک سیگار برای افراد مبتلا به وابستگی به دخانیات (تنباکو) توصیه می شود.

  فاطمه کبیری در گفت وگو با ایسنا، در خصوص مضرات استفاده از سیگار الکترونیکی اظهار کرد: در سال های اخیر مصرف نیکوتین با استفاده از تبخیرکننده های الکترونیک رایج شده است.

این تبخیرکننده های الکترونیک به صورت سیگار، سیگار برگ، قلیان و ویپ الکترونیک در دسترس قرار دارند که به طور کلی به آن ها سیستم های الکترونیک انتقال نیکوتین گفته می شود.

وی بیان کرد: سیگار الکترونیک دارای یک کارتریج محتوای مایع است که اصطلاحا به آن مایع الکترونیک گفته می شود.

محتوای این مایع از نیکوتین مخلوط شده با یک “باز” معمولا پروپیلن گلیکول، طعم دهنده، رنگ و سایر مواد شیمیایی تشکیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از سیگارهای الکترونیک برای ترک سیگار توصیه نمی شود

استفاده از سیگارهای الکترونیک برای ترک سیگار توصیه نمی شود