مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 13:402023-08-05سياسي

آذربایجان کانون تمدن غرب ایران است


آذربایجان، کانون تمدن غرب ایران است که پس از دوران صفویه و مشروطه، نقش شاخص، پیشرو و جریان ساز را در حرکت مردمی ایران اسلامی داشته است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان، کانون تمدن غرب ایران است که پس از دوران صفویه و مشروطه، نقش شاخص، پیشرو و جریان ساز را در حرکت مردمی ایران اسلامی داشته است.

عابدین خرّم شنبه، 14 مرداد در همایش ملی ثقهالاسلام شهید که در دانشگاه تبریز برگزار شد، با بیان این که از سه جنبه می توان به این همایش نگاه کرد، اظهار کرد: نخست این که مقام معظم رهبری در سال های اخیر، روایت تاریخ آذربایجان را که مکمل روایت تاریخ ایران است را متذکر می شوند.

این روایت، برای اندیشمندان، بزرگان و اساتید دانشگاه و حوزه و مراکز علمی تبریز ضرورت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: دوم این که ما امروز با نسلی زندگی می کنیم که نسبت به تاریخ و گذشته خود باید بیشتر از این آگاه باشند و بحث سوم نیز موضوع تبیین است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و امروز به عنوان یک فریضه و جهاد از آن نام برده اند.

وی با بیان این که مردم و جوانان تبریز همواره پاسدار مکتب تشیع و حافظ فرهنگ اسلامی بوده اند، گفت: ثقهالاسلام از شخصیت های برجسته مشروطیت و تاریخ ایران و آذربایجان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان کانون تمدن غرب ایران است

آذربایجان کانون تمدن غرب ایران است