مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 15:502023-08-13بين الملل

غافلگیری آمریکا در نیجر/ ژنرالی که کاخ سفید را ناامید کرد


وال استریت ژورنال در گزارشی تحلیلی فاش کرده که یکی از افسران ارتش نیجر که سال ها تحت حمایت و آموزش ارتش آمریکا بوده، یکی از عناصر اصلی کودتای نظامی در نیجر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی تحلیلی درباره تحولات نیجر نوشته در کودتای نیجر آنچه بیش از همه دولت مردان و نظامیان آمریکا را ناراحت و غافلگیر کرد، حضور ژنرال موسی سالو پارمو در بین کودتاگران است؛ کسی بیش از 30 سال تحت حمیات ارتش آمریکا بود.

بخش های اصلی وال استریت ژورنال در ادامه می آید: ماه گذشته هنگامی که گروهی از افسران ارتش در نیجر، مهمترین متحد واشنگتن در مبارزه علیه جهادگران در غرب آفریقا، قدرت را به دست گرفتند، رهبران نظامی آمریکا ناامید شدند.

آنچه بیش از همه ارتش آمریکا را شدیداً به خشم آورد، تصاویر تلویزیونی ژنرال پارمو در میان کودتاچیان بود؛ تصویری که تأکید می کرد که وی به عنوان یک کانال دیپلماتیک بزرگ بین ایالات متحده و شورای نظامی ظاهر شده است.

ژنرال پارمو روابط نزدیکی با ارتش آمریکا دارد و به خاطر ثبت نام و حضور او در بسیاری از دوره های نظامی تخصصی در آکادمی های نظامی آمریکا مورد توجه ویژه واشنگتن قرار گرفت؛ بارها افسران آمریکایی را برای صرف شام به خانه خود دعوت می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غافلگیری آمریکا در نیجر/ ژنرالی که کاخ سفید را ناامید کرد

غافلگیری آمریکا در نیجر/ ژنرالی که کاخ سفید را ناامید کرد