مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 12:552023-08-22اقتصادي

الگوی کشت یعنی توازن تولید بخش کشاورزی با نیاز جامعه


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فارس گفت: در الگوی کشت تولید متناسب با نیاز جامعه پیش بینی و با توجه به ابزارهای مختلف، وضعیت بازار تنظیم می شود.

- ایسنا/فارس معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فارس گفت: در الگوی کشت تولید متناسب با نیاز جامعه پیش بینی و با توجه به ابزارهای مختلف، وضعیت بازار تنظیم می شود.

حمید دبیری سه شنبه 31 مرداد به خبرنگاران گفت: الگوی کشت؛ برنامه ریزی برای تدوین و اجرای یک نظام کشاورزی پایدار با در نظر گرفتن تامین معیشت کشاورزان، تولید محصولات اساسی و حفظ منابع آب و خاک است.

دبیری با بیان اینکه کشاورزی از ریسک بالایی برخوردار است و تغییرات اقلیمی بر تولید تاثیر مستقیم دارند، اظهار کرد: در سال زراعی جاری وزارت کشاورزی حدود 20 هزار هکتار کشت گوجه فرنگی با پیش بینی تولید یک میلیون و 200 هزار تن محصول برای استان فارس در نظر گرفته است.

به گفته دبیری، از مقادیر مذکور 12 هزار و 800 هکتار برای کشت تابستانه گوجه فرنگی در نظر بوده است تا بتوان 300 هزار تن برای مصارف تازه خوری درون استان، حدود 500 تا 600 هزار تن برای استفاده در صنایع تبدیلی و 200 تا 300 هزار تن برای سایر استان ها و صادرات تامین کرد.

او با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی فارس قبل از شروع کشت تابستانه سطوح ابلاغی را متناسب با ظرفیت هر شهرستان و مرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی کشت یعنی توازن تولید بخش کشاورزی با نیاز جامعه

الگوی کشت یعنی توازن تولید بخش کشاورزی با نیاز جامعه