مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 16:002023-08-12اقتصادي

زنده سازی تاریخ همدان با ثبت جهانی هگمتانه


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: کار اساسی پس از ثبت جهانی آغاز و با ثبت جهانی زنده سازی تاریخ همدان شروع خواهد شد.

- محسن معصوم علیزاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت جهانی هگمتانه اظهار کرد: 36 طرح در راستای ثبت جهانی هگمتانه با 250 میلیارد ریال اعتبار آماده سازی و مرمت شد.

وی افزود: همچنین در راستای آماده سازی شهر برای حضور ارزیاب یونسکو 350 تابلوی معرفی دو زبانه با طراحی خاص به زودی در سطح محدوده پرونده ثبت جهانی نصب خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان با اشاره به بافت تاریخی همدان گفت: بافت تاریخی همدان با 500 هکتار متولی خاصی نداشت و با توجه به سیاست گذاری های حوزه میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر به عنوان مدیر مستقل برای این بافت فعال شدند.

معصوم علیزاده خاطرنشان کرد: این اتفاق نشان داد با تعامل و همدلی تمام انجام کارها امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع راهبردی گردشگری در حال تهیه است، بیان کرد: با تدوین این طرح همدان در سال های آینده راه خود را خواهد شناخت.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: برگزاری رویدادهای ملی در حوزه گردشگری از دیگر اقدامات اداره میراث فرهنگی برای توسعه گردشگری بوده که به طور قطع برگزاری این گونه رویدادها می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنده سازی تاریخ همدان با ثبت جهانی هگمتانه

زنده سازی تاریخ همدان با ثبت جهانی هگمتانه