مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 12:302023-07-29فرهنگي

اهدای سومین قرآن خط نستعلیق کشور به موزه آستان حضرت عبدالعظیم


یک جلد قرآن خطی دست نویس، سومین قرآن نوشته شده با خط شکسته نستعلیق در کشور، به موزه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اهدا می شود.

- رضا قلی پور هنرمند خوشنویسی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ری در رابطه با خوشنویسی قرآن کریم اظهار کرد: یک جلد کتاب قرآن در ابعاد 50 در 70 سانتی متر و به وزن 50 کیلوگرم خوشنویسی کرده ام که کاغذهای این کتاب وزن بالای 250 گرمی و از نوع گلاسه است.

وی با بیان اینکه نوشتن این جلد قرآن یک سال و نیم زمان برده است گفت: این کتاب سومین قرآن در کشور است که با خط شکسته نستعلیق نوشته شده و به موزه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اهدا می شود.

خطاط این قرآن نفیس با اشاره به اینکه این جلد قرآن در محل بنیاد شهید شهرستان ری با حضور خانواده شهدا، امام جمعه و مسؤولان شهرری رونمایی شد، ادامه داد: در نظر دارم در آینده بزرگترین قرآن را در ابعاد بزرگتر با اندازه 70 در 100 سانتی متر در ورق طلا کتابت کنم.

  قلی پور با اشاره به اینکه حدود 20 سال است به خوشنویسی مشغول است، افزود: پیش از این، بزرگترین کتاب نهج البلاغه کشور را خوشنویسی کرده و به موزه هنرهای دینی امام علی(ع) اهدا کردم و خوشنویسی بزرگترین شاهنامه در وزن 300 کیلوگرم را برنامه ریزی کرده ام.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای سومین قرآن خط نستعلیق کشور به موزه آستان حضرت عبدالعظیم

اهدای سومین قرآن خط نستعلیق کشور به موزه آستان حضرت عبدالعظیم