مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 09:402023-07-24اقتصادي

پیش بینی برداشت 162 هزار تُن گندم و جو از مزارع چهارمحال و بختیاری


مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از پیش بینی برداشت بیش از 162 هزار تن گندم و جو تا پایان فصل برداشت در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، روح الله سعیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از پیش بینی برداشت بیش از 162 هزار تن گندم و جو تا پایان فصل برداشت در این استان خبر داد و گفت: برای توسعه کشت محصولات راهبردی سالانه بیش از 59 هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم قرار می گیرد که 20 هزار هکتار از این میزان گندم آبی و 38 هزار هکتار گندم دیم است و بیش از 28 هزار هکتار به جو آبی و دیم اختصاص می یابد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری از مزارع گندم آبی و دیم بیش از 111 هزار تن گندم و از مزارع جو آبی و دیم بیش از 51 هزار تن جو برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه انتظار می رود امسال سطح تولید بیش از 50 درصد نسبت به سال گذشته  افزایش داشته باشد، افزود: عمده ارقام گندم دیم شامل سرداری، آذر 2، باران، واران، هما، صدرا و ارقام محلی و ارقام گندم آبی شامل پیشگام، حیدری، سیروان، تیرگان، الوند، امید، میهن و کراس روشن است.

پیش بینی خرید تضمینی 35 هزار تن گندم در استان در ادامه نعمت الله تقی زاده مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری، گفت: پیش بینی می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 162 هزار تُن گندم و جو از مزارع چهارمحال و بختیاری

پیش بینی برداشت 162 هزار تُن گندم و جو از مزارع چهارمحال و بختیاری