مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 10:202023-07-26اجتماعي

روایتی از کاروان نمادین هشتم محرم خمینی شهر


بیش از 30 سال است که هم زمان با آغاز محرم و یک روز پیش از تاسوعای حسینی، خیابان های خمینی شهر میزبان حرکت کاروان «جان نثاران قمربنی هاشم(ع)» می شود.

- ایسنا/اصفهان بیش از 30 سال است که هم زمان با آغاز محرم و یک روز پیش از تاسوعای حسینی، خیابان های خمینی شهر میزبان حرکت کاروان  جان نثاران قمربنی هاشم(ع) می شود.

این کاروان که به کاروان نمادین هشتم محرم خمینی شهر نیز شناخته می شود، شامل مجموعه ای از شخصیت ها و لشکریان تاریخ به عنوان نمادهایی از حق و باطل است.

حرکت نمایشی آیینی و مناسبتی کاروان نمادین ورود به کربلا و قیام عاشورا، با هنرمندی چند هزارنفر و استقبال ده ها هزارنفریِ هموطنان، هر سال در روز هشتم محرم در خمینی شهر اجرا می شود.

مدیر، بانی، عامل، کارگردان و بهتر است بگوییم همه کاره شکل گیری این کاروان نمادین، محمدمهدی پیمانی ، معروف به مهدی باباعلی است که البته به مهدی کاروانی نیز شناخته می شود.

او که متولد سال 1338 است به گفته خودش از 7 سالگی پای منبرها و مقتل ها نشسته و هرآنچه دیده و شنیده است را فراگرفته و به دلیل علاقه وافرش به اهل بیت(ع) در هشتمین روز ماه محرمِ امسال نیز کاروان جان نثاران قمربنی هاشم(ع) را برای سی و پنجمین هدایت خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از کاروان نمادین هشتم محرم خمینی شهر

روایتی از کاروان نمادین هشتم محرم خمینی شهر