مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 11:212023-08-16اقتصادي

شهرضا تنها صادرکننده جوجه شترمرغ در کشور


حسین علی اباذری مدیر جهاد کشاورزی شهرضا در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به اهمیت الگوی کشت اظهار داشت: شهرضا در یکی از مناطق نیمه خشک کشور قرار گرفته است و میانگین سالیانه بارندگی این شهرستان 140 میلی متر است.

وی با بیان اینکه شهرضا در استان اصفهان در بحران شدید آب قرار دارد، گفت: به دلیل وضعیت اقلیمی باید معرفی محصولات کم آب بر در الگوی کشت انجام شود.

اباذری با بیان اینکه هدف از اصلاح الگوی کشت، کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آبی است، افزود: جو مالتینگ برای تولید مالت در شهرضا، کشت شده است و با برداشت 13 تن در هکتار به عنوان نمونه کشوری کیل گیری و به استان ارسال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به کشت هندوانه در روستای اسفرجان بیان کرد: این روستا با تولید 160 تن در هکتار بالاترین میزان تولید در کشور را داشته است و در این زمینه نمونه استانی شناخته شدیم.

وی ادامه داد: تنها واحد پرورش شترمرغ که صادرات جوجه شترمرغ در کشور را دارد، واحد پرورش شترمرغ در شهرضا با  237 قطعه مولد و 7 هزار جوجه شترمرغ است.

اباذری بیان کرد: این واحد پرورش شترمرغ در شهرضا تاکنون هزار قطعه جوجه شترمرغ هر یک به ارزش 25 میلیون ریال به کشورهای قطر، عمان، امارات و بحرین صادر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرضا تنها صادرکننده جوجه شترمرغ در کشور

شهرضا تنها صادرکننده جوجه شترمرغ در کشور