مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 01:152023-08-14اقتصادي

فرش نفیس ابریشمی در خلخال قیچی خورد


معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بزرگترین و نفیس ترین فرش تمام ابریشمی استان اردبیل در روستای اندبیل شهرستان خلخال قیچی خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان صمت اردبیل، منصور پناهی اظهار کرد: برای بافت این فرش در ابعاد 3 در 4 متر مربع 6 صنعت کار فرش به مدت چهار سال در 2 شیفت کاری فعالیت کرده اند.

وی افزود: این فرش با بالاترین رج در بین فرش های ابریشمی بافته شده در کشور و با ظرافت تمام، توسط تلاشگران و صنعتگران فرش در یک کارگاه روستای اندبیل از توابع بخش مرکزی شهرستان خلخال بافته شده است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان اردبیل بیان کرد: برای تامین و تهیه مواد اولیه و پرداخت دستمزد این فرش نفیس 22 میلیارد ریال هزینه شده است.

پناهی تصریح کرد: این فرش در بازار ایران حداقل به قیمت 50 میلیارد ریال به فروش می رسد و در صورت فراهم شدن زمینه صادرات آن به کشورهای اروپایی قیمت این فرش تا 120 میلیارد ریال قابل افزایش است.

  وی از شهرستان خلخال به عنوان یکی از شهرستان های دارای پیشینه تاریخی و کهن در امر بافت فرش های نفیس تمام ابریشمی یاد کرد و گفت: در صورت حمایت دولت از صنعتگران تولید فرش های ابریشمی در این منطقه، اقتصاد این شهرستان دچار تحول شده و رونق خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش نفیس ابریشمی در خلخال قیچی خورد

فرش نفیس ابریشمی در خلخال قیچی خورد