مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 16:052023-07-25اقتصادي

ظرفیت همکاری در حوزه های پتروشیمی، خودروسازی و گردشگری با صربستان


وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با رییس مجلس صربستان اعلام کرد که تراز تجاری دو کشور با وجود رشد مناسب در سال های اخیر به نسبت روابط سیاسی رضایت بخش نیست.

- وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با رییس مجلس صربستان اعلام کرد که تراز تجاری دو کشور با وجود رشد مناسب در سال های اخیر به نسبت روابط سیاسی رضایت بخش نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس علی آبادی - وزیر صنعت، معدن و تجارت - در دیدار با ولادیمیر اورلیچ رییس مجلس صربستان و هیات همراه، با بیان اینکه روابط تجاری وقتی عمیق می شود که ما به سمت روابط فنی و علمی برویم، گفت: تراز تجاری ایران و صربستان به نسبت سطح روابط سیاسی دو کشور رقم بسیار ناچیزی است و معتقدم مناسبات و ارتباطات ما حتماً منجر به توسعه روابط از سایر بخش ها نیز خواهد شد.

وی افزود: ایران یک بازار مستقیم 80 میلیونی دارد اما با توجه به روابط خوب همسایگی این بازار به 400 میلیون نفر می رسد و با توجه به اقتصاد بزرگ برخی کشورهای همسایه ایران این فرصت برای صربستان بسیار مطلوب است.

وزیر صمت با اشاره به کمیسیون مشترک ایران و صربستان خاطرنشان کرد: در کمیسیون مشترک قبلی ایران و صربستان در سال 1397 اسناد قابل توجهی در زمینه های مختلف تبادل شده و حالا در آستانه اجلاس پاییز می توانیم موضوعات بیشتری در دستور کار قرار دهیم و آمادگی داریم سرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت همکاری در حوزه های پتروشیمی، خودروسازی و گردشگری با صربستان

ظرفیت همکاری در حوزه های پتروشیمی، خودروسازی و گردشگری با صربستان