مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 08:402023-07-28بين الملل

تأکید اردوغان بر افزایش همکاری ها با ایران در مقابله با تروریسم و اسلام هراسی


رییس جمهور ترکیه در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید ایران در آنکارا خواستار افزایش همکاری های ایران و ترکیه در مقابله با تروریسم و اسلام هراسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدحسن حبیب اله زاده سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آنکارا عصر پنجشنبه پنجم مرداد ماه استوارنامه خود را تقدیم رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه کرد.

رییس جمهور ترکیه در این دیدار با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عاشورای حسینی، عاشورا را نماد برابری مسلمانان و بهانه ای برای اتحاد جوامع اسلامی برشمرد.

رییس جمهور ترکیه در ادامه زمینه های مختلف همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را مورد اشاره قرار داده و بر اهمیت توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری تأکید کرد.

وی تحقق تجارت 30 میلیارد دلاری بین دو کشور را در دسترس دانسته و خواستار تلاش مسؤولان دو کشور برای رفع موانع تجاری و تحقق این رقم شد.

رییس جمهور ترکیه همچنین خواستار افزایش همکاری های دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم، اسلام هراسی و اتحاد جهان اسلام شد.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه  در این دیدار با تقدیم سلام های گرم خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهور ایران، به دعوت به عمل  آمده از رییسی برای سفر به ترکیه اشاره و از سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه ترکیه به تهرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید اردوغان بر افزایش همکاری ها با ایران در مقابله با تروریسم و اسلام هراسی

تأکید اردوغان بر افزایش همکاری ها با ایران در مقابله با تروریسم و اسلام هراسی