مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 04:452023-08-20اقتصادي

کاهش تراز آبی کاسپین/ هشداری که باید جدی گرفته شود


یک پژوهشگر حوزه اقلیم شناسی، نوسان دریای کاسپین را خطرناک دانست و گفت: با توجه به همزمانی کاهش تراز آب و پس روی عمده دریای کاسپین که به دلیل تغییرات اقلیمی است، - ایسنا/گیلان یک پژوهشگر حوزه اقلیم شناسی، نوسان دریای کاسپین را خطرناک دانست و گفت: با توجه به همزمانی کاهش تراز آب و پس روی عمده دریای کاسپین که به دلیل تغییرات اقلیمی است، تا پایان سال 2100 پیش بینی ها حاکی از این است که 8 تا 19 متر آب دریای کاسپین کاهش می یابد.

دکتر نیما فریدمجتهدی در گفت وگو با ایسنا در خصوص اثرات تغییرات اقلیمی بر دریاها، اظهار کرد: در دنیا با تغییرات اقلیمی مواجه هستیم و این موضوع جدیدی نیست، همه کاملا به این موضوع آگاه هستیم، یکی از آثار تغییرات اقلیمی افزایش گرما است.

تغییرات اقلیمی در حوزه دریاهای آزاد و اقیانوس ها با رشد تراز آب دریاها همراه است به این دلیل که یخچال های طبیعی و یخ های قطبی در حال ذوب شدن هستند.

وی با بیان اینکه ذوب یخ ها عامل افزایش تراز آب دریاست زیرا بخش منجمد آب به مایع تبدیل می شود لذا در چرخه آب شاهد بالا آمدن تراز آب دریاهای آزاد هستیم، افزود: در حوزه دریای کاسپین ما با یک دریاچه مواجه هستیم که از یک حوزه بسته برخوردار است و رفتار تغییرات اقلیمی در مورد دریاچه ها با دریاها متفاوت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تراز آبی کاسپین/ هشداری که باید جدی گرفته شود

کاهش تراز آبی کاسپین/ هشداری که باید جدی گرفته شود