مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 17:502023-08-14سياسي

برپایی کارگاه احیای رشته دارایی بافی در شهرستان لاهیجان


سرپرست معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی میراث فرهنگی گیلان گفت: کارگاه آموزشی احیای رشته دارایی بافی و نمونه سازی محصولات بامبو در لیالستان لاهیجان برپا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مصطفی خانعلی نژاد بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه آموزش رشته دارایی بافی در خانه صنایع دستی لیالستان لاهیجان اظهار کرد: یکی از مأموریت ها و برنامه های راهبردی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان، احیای رشته های منسوخ شده در استان است.

وی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های صنایع دستی گیلان افزود: احیای رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با بیان اینکه دارایی بافی در استان بیش از نیم قرن است که به فراموشی سپرده شده است، گفت: احیای هنر و رشته قدیمی دارایی بافی یکی از اولویت های مهم میراث فرهنگی گیلان است.

خانعلی نژاد با اشاره به اختصاص اعتبار 3 میلیارد ریالی برای احیای دارایی بافی در لاهیجان، اضافه کرد: به همت کمیته و برنامه ریزی شهرستان لاهیجان و تخصیص اعتبار حدود 3 میلیارد ریال، احیای رشته دارایی بافی در لاهیجان در دستور کار قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی کارگاه احیای رشته دارایی بافی در شهرستان لاهیجان

برپایی کارگاه احیای رشته دارایی بافی در شهرستان لاهیجان